Конкурс за началник-отдел „Контрол по строителството, инженерна инфраструктура и зелена система“
ОБЯВЛЕНИЕ
Обявявам подбор за мобилност по чл. 81а от Закона за държавния служител за длъжността началник-отдел „Контрол по строителството, инженерна инфраструктура и зелена система“ – 1 щатна бройка в отдел „Контрол по строителството, инженерна инфраструктура и зелена система“ при Столична община-район „Студентски“, длъжностно ниво по Класификатора на длъжностите в администрацията – 7, наименование на длъжностно ниво – Ръководно ниво 7Б.
1. Кратко описание на длъжността по длъжностна характеристика:
Длъжността е свързана с подпомагане на дейността на кмета на район „Студентски” при осъществяване на правомощията му по отношение на контрола по строителството и инженерната инфраструктура.
Изпълняващият длъжността: Ръководи дейността на отдела; Разпределя задачите на служителите в отдела, проверява, обсъжда и съгласува подготвените от тях становища и други документи; Контролира подготовката на изходящите писма от отдела до държавните институции, частни субекти и други организации, които са възложени на служители в отдела; Участва в районен експертен съвет по устройство на територията (РЕСУТ) за обекти на територията на района; Осъществява методическо ръководство и участва при изпълнението на дейностите по осъществяване на контрол на строителството, а именно: изготвяне и изпращане на писма до граждани по повод заведени преписки; изпращане на уведомителни писма до Столична община и НАГ по преписки; извършване на оглед на строителни обекти, подлежащи на приемане, изготвяне на становища за издаване на разрешения за ползване и участие в приемателни комисии; осигуряване участието на експерти в съвместното решаване на проблеми по ТСУ с други отдели на Столична община и държавни органи; Участва: в ТСУ и НАГ за обекти на територията на района; в създаване, водене и поддържане на регистър на административните адреси на територията на района и издаване на удостоверения за идентичност на адресите; в изготвяне на годишната програма за основни и текущи ремонти на учебните и здравни заведения и на административните и жилищни сгради, собственост на района и следи за изпълнението ѝ; в изготвяне на количествени сметки във връзка с провеждането на обществени поръчки за основни и текущи ремонти на общински обекти и упражняване на инвеститорски контрол при изпълнението на строително монтажните работи по тях; Съгласува служебни проекти със съответните инстанции; работа при бедствени ситуации – огледи на място, оценка на щети, предприемане на мерки за подобряване състоянието на инженерната инфраструктура в района; даване на задължителни технически предписания по чл. 197 ал. 2 от ЗУТ при премахване на законен строеж от собственик; удостоверения за въвеждане в експлоатация на преместваеми обекти; извършване огледи по заявления и жалби на граждани относно незаконно строителство в района, подготвя проекти на заповеди за премахването им; Контролира извършването на строителство в района, с цел недопускане на отклонения от устройствените планове, одобрените проекти, разрешенията за строеж, определените строителни линии и нива, както и спазването на действащите нормативни актове за устройство на територията; Дава предписания на гражданите да предоставят необходимите строителни книжа на извършващото се строителство; при констатиране на незаконно строителство, съставя констативен акт за започване на административно производство; съставя актове по чл. 36 от Закон за административните нарушения и наказания (ЗАНН) за започване на административно-наказателно производство, които изпраща в РДНСК – София; Връчва на гражданите наказателни постановления, заповеди и др., издадени от РДНСК – София; изготвяне отчети за извършена работа до РДНСК – София, Дирекция „Общински строителен контрол” в Столична община; провежда комисии за освидетелстване на сгради по чл. 195 от ЗУТ; подготвя документация за провеждане на процедури по Закона за обществени поръчки (ЗОП); изготвя и проследява прилагането на одобрени инвестиционни програми на района за благоустройствени обекти;
Осъществява методическо ръководство, контролира и участва в изпълнението на дейностите в областта на инженерната инфраструктура:
– издаване на протоколи за откриване на строителна площадка и акт № 15;
– осигуряване на участие на експерти в съвместното решаване на проблеми на ТСУ с други поделения на СО и държавни органи – за инженерните мрежи в общински терени;
– участие в общински експертен съвет по устройство на територията (ОЕСУТ) и НАГ за обекти на територията на района;
– приемане, обработка и одобряване на инвестиционни проекти на инженерната инфраструктура;
– извършване контрол при изграждане на нови, при реконструкция или при основен ремонт на съществуващи благоустройствени мрежи и съоръжения;
– констатиране извършването на необходимите възстановителни работи и отстраняване на нанесени повреди на благоустройствени фондове на общината при извършване на строителни работи на подземни и надземни улични проводи и съоръжения;
– проверява спазването на изискванията по изпълнение на строителството, заснемане и нанасяне в специализирани карти и регистри на мрежите и съоръженията преди да се засипят;
– прокарване на временен път;
– установяване на право на преминаване през чужд имот за определен срок.
Участва в окончателното оформяне на приетите от администрацията актове, които са възложени на служители от отдела; Организира и участва в разработването на вътрешна нормативна база, свързана с областите на дейност на длъжността; Координира и участва в изготвянето на анализи, справки и разработки в съответната сфера, адресирани до държавните органи; Участва в дейността на колегиални, консултативни органи и структури на администрацията; Подготовка на програми за ремонт и поддържане на сградите общинска собственост – училища, детски градини и други; Подготовка на програми за ремонт и поддържане на пътната инфраструктура; Участва в контрола по изпълнение на строително-монтажните работи при сключените договори за строителство и подписва актове, протоколи и платежни документи за завършените видове работи; Участва в контрола по изпълнение на доставки и услуги свързани със строителството и подписва актове, протоколи и платежни документи; Участва в програми и проекти, финансирани от Европейския съюз; Следи дневния ред на редовните и извънредни заседания на Столичен общински съвет (СОС) по въпроси от своята област на дейност; Следи работата на комисиите към СОС в своята област на дейност; Информира кмета на район „Студентски“, когато точка от дневния ред изисква участието му в заседание на СОС по въпроси, касаещи район „Студентски“.
2. Минимални изисквания за заемане на длъжността:
– Образование – висше, образователно-квалификационна степен – бакалавър;
– Професионален опит – 3 години професионален опит и/или присъден ранг ІІІ младши.
3. Специфични изисквания – кандидатите да са назначени по служебно правоотношение в друга администрация и да е изтекъл едногодишният срок за изпитване по реда на чл. 12 от ЗДСл, като назначените по чл. 15 от ЗДСл (по заместване) кандидати е необходимо да имат годишна оценка от последното
оценяване в другата администрация, според която изпълнението на длъжността напълно отговаря на изискванията или ги надвишава; да не заемат длъжност при непълно работно време.
4. Допълнителни изисквания: област на висшето образование – Технически науки, съгласно ПМС №125 от 24 юни 2002 г. за утвърждаване Класификатор на областите на висше образование и професионалните направления; професионално направление: архитектура, строителство и геодезия.
5. Етапи на провеждане – Подборът да се проведе на два етапа: допускане по документи; събеседване с допуснатите кандидати.
6. Размерът на основната месечна заплата за длъжността е от 1070 (хиляда и седемдесет) лева до 2500 (две хиляди и петстотин) лева, съобразно изискванията на Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация.
7. Необходими документи за участие в подбора:
– Заявление за участие в подбора по образец;
– Автобиография;
– Копие от диплома с приложения в цялост за висше образование и придобита образователно-квалификационна степен;
– Копия от документи, удостоверяващи наличието и продължителността на професионалния опит (трудов, служебен или осигурителен стаж).
– Копия на служебна книжка и заповед, удостоверяващи: налично служебно правоотношение; придобит ранг от служителя; изтекъл едногодишен срок за изпитване; заемане на длъжност при пълно работно време. В случай, че кандидатът е назначен по заместване, следва да представи и копие на формуляр за годишна оценка от последното оценяване в същата администрация;
– Копия от други документи, по преценка на кандидатите, удостоверяващи допълнителна квалификация и умения;
8. Документите за участие се представят в срок до 17:00 часа на 04. 03. 2025 г. на адрес: гр. София, Студентски град, блок № 5, етаж 1, „Център за информация и услуги“, лично от кандидатите или по електронна поща на адрес: rajon@studentski-so.org
9. Кореспонденцията с кандидатите ще се осъществява на адреса на електронната поща, посочен в заявлението за участие в подбора.
10. Общодостъпно място, на което ще се обявява информация за процедурата по подбор: интернет страницата на район „Студентски“: www.studentski.bg
ПЕТКО ГОРАНОВ
Кмет на СО-район „Студентски“