skip to Main Content

Покана за заключителна дискусия по обществено обсъждане за реконструкция на бул. „Св. Климент Охридски“

Уважаеми граждани,

На 24.02.2025 г. от 18:00 ч. ще се проведе заключителната дискусия във връзка с общественото обсъждане на предпроектното проучване за ремонт и реконструкция на бул. „Св. Климент Охридски“, разработено от ОП „София-проект“ по възлагане на Столична община. Проектантите от ОП „София-проект“ взеха предвид мненията и становищата на гражданите, изложени по време на общественото обсъждане. Заключителната част от обсъждането ще се състои на 24.02.2025 г. от 18 ч. в Народно читалище „Възраждане“ – ул. „Иван Боримечката“ 6, кв. „Дървеница“.

Представяме Ви преработен проект за реконструкция на бул. „Св. Климент Охридски“ с отразяване на направените предложения по време на общественото обсъждане, проведено на 10.02.2025 г. След нанесените промени се предвиждат следните изменения.

В габарита на строителните линии с променлива широчина от 30 до 39 м се обособяват:

  • двупосочно комбинирано автобусно и бъдещо трамвайно трасе откъм ж.к. „Студентски град“ с габарит 13 м, в което са обособени: 7 м споделено трасе и тротоари по 3 м, комбинирани с озеленяване и спирки за градски транспорт
  • двупосочно платно за движение с общ габарит 12 м, по 2 ленти с широчина 3 м в посока
  • локални платна с площи за 159 паркоместа за успоредно паркиране откъм кв. „Дървеница“, отделени от директното трасе с зелена ивица с широчина от 1,2 м, в която е поместено улично осветление. Тротоар с габарит от 1,81 м до 4 м и на места зелена ивица с широчина от 2,7 м до 3,5 м.

Ново локално платно обособява около 159 паркоместа

Локалното платно започва от ул. „Айдемир“ и след пробив при ул. „Дъбница“ продължава до ул. „Константин Игнатов“. В границите му се обезпечават безконфликтни с основния трафик по булеварда входове и изходи към съществуващите жилищни постройки и търговки обекти. В участъка от локалното се обособяват 55 паркоместа за успоредно паркиране.

След кръстовището с ул. „Трайко Станоев“ се обособява локално платно, което обслужва безконфликтно с основния трафик по булеварда достъп до медицински заведения, съществуващи жилищни сгради и търговски обекти. В участъка от локалното се обособяват 104 паркоместа за успоредно паркиране.


Комбинирано автобусно и бъдещо трамвайно трасе

Автобусите на масовия градски транспорт се движат в обособено автобусно трасе от кръстовището с ул. „проф. Марко Семов“ до ул. „8-ми декември“. Спирковите перони са разположени в близост до съществуващите спирки съгласно чертежа.


Промяна в габаритите на пътното платно и лентите за движение

Намаляването на широчините на лентите от 3,50 м на 3,00 м се очаква да окаже благоприятен ефект върху пътната безопасност, стимулирайки шофьорите да не превишават максималната разрешена скорост. Чрез стесняването на лентите се реализира обособяването на локални платна.


Свързаност с ул. „Канарче“ и ул. „Иван Боримечката“

Запазва се достъпността на бул. „Св. Климент Охридски“ с ул. „Канарче“ и ул. „Иван Боримечката“ като улица с висока обществена значимост. Комуникационната свързаност на кв. „Дървеница“ чрез ул. „Иван Боримечката“ към ул. „Софийско поле“ и ул. „Белимел“ има силна транспортна роля за достъп до ДГ 72 „Приказка без край“, ДГ 78 „Детски свят“, 55 СУ „Петко Каравелов“, паметниците на културата храм „Св. вмчк. Георги Победоносец“ и Читалище „Възраждане“, както и до жилищни сгради и търговски обекти.


Нова лента за изцяло десен завой към ул. „Трайко Станоев“

Предложението за нова пътна лента цели по-бързото изтегляне на автомобили към бул. „Г. М. Димитров“ с обособяване на самостоятелен десен завой към кв. „Дървеница“.


Проучване на възможност за вътрешноквартално велосипедно трасе в ж.к. „Студентски град“


Обявление-РСТ25-ВК66-64_redacted
Back To Top