
Покана за обществено обсъждане на проектни предложения за реконструкция на бул. „Св. Климент Охридски“
Уважаеми граждани,
Екипът на СО-район „Студентски“ Ви кани да вземете участие в обществено обсъждане на изработените проектни предложения за реконструкция на бул. „Св. Климент Охридски“, изготвени от Общинско предприятие „София-проект“. Обсъждането ще се състои на 10.02.2025 г. от 18 ч. в Народно читалище „Възраждане“ – ул. „Иван Боримечката“ 6, кв. „Дървеница“.
Общо два са вариантите, които ще бъдат подложени на обсъждане – предпроектни проучвания „Вариант 2“ и „Вариант 3“, както следва:
Част „Пътни работи“
„Вариант 2“ предвижда следните предложения за реконструкция на бул. „Св. Климент Охридски“

В габарита на строителните линии с обща широчина 39 м се обособяват (отдясно наляво):
• двупосочно комбинирано трамвайно и автобусно трасе откъм ж.к. „Студентски град“ с габарит 13 м, (в участъци до 14,5 м), в което са обособени:
– тротоар с габарит между 2,20 м и 4 м, спирки за градския транспорт
– комбинирано трамвайно и автобусно трасе с широчина 7 м
– по-широка зелена ивица 3 м, нови дървета, спирки за градския транспорт
• двупосочно платно за движение с общ габарит 14 м, по 2 ленти с широчина 3,5 м в посока
• тротоар с двупосочна велоалея откъм кв. „Дървеница“, зелена ивица и озеленяване
– зелена ивица с широчина 1,5 м, нови дървета
– двупосочна велоалея с широчина 3 м
– тротоар с широчина между 3,5 м и 4 м
– площи за озеленяване с широчина до 3,5 м



„Вариант 3“ предвижда идентична организация като във „Вариант 2“, но със следните изменения:

В габарита на строителните линии с обща широчина 38.5 м се обособяват (отдясно наляво):
• двупосочно комбинирано трамвайно и автобусно трасе откъм ж.к. „Студентски град“ с габарит 13 м, (в участъци до 14,5 м), в което са обособени:
– тротоар с габарит между 2,20 м и 3 м, спирки за градския транспорт
– комбинирано трамвайно и автобусно трасе с широчина 7 м
– по-широка зелена ивица 3 м, нови дървета, спирки за градския транспорт
• еднопосочно платно за движение с общ габарит 7 м, по 2 ленти с широчина 3,5 м
(посока Околовръстен път)
• разделителна ивица с предназначение за озеленяване и двустранно улично осветление с широчина 2 м
• еднопосочно платно за движение с общ габарит 7 м, по 2 ленти с широчина 3,5 м
(посока бул. „Г. М. Димитров“)
• тротоар, зелена ивица и озеленяване
– зелена ивица с широчина 2 м, нови дървета
– тротоар с широчина между 4 м и 5 м
– площи за озеленяване с широчина от 2 до 3,5 м



Част „Канализация и отводняване“
Реконструкцията на канализацията в разглеждания обхват предвижда изграждане на нова канализация по цялата дължина на бул. „Св. Климент Охридски“. Отпадат канали Ø500 мм и Ø400 мм, минаващи в зелената площ между съществуващото трамвайно трасе и пътното платно. Предвижда се изграждане на нова канализация с дължина 2 393 м.
Предвидена е канализацията за отводняване в новите пътни платна в комбинираното трамвайно и автобусно трасе, която на 10 места се презауства към новата канализация. Общата дължина е 1 053 м, като за отводняването на трасето са предвидени 86 броя улични оттоци с капацитет на решетката 5 л/сек.
Част „Водопровод“
По препоръка на Софийска вода АД новата водопроводна мрежа ще се проектира с чугунени тръби. В рамките на проекта ще се извърши подмяна на водопроводни трасета, изграждани през 1972 и 1973 г. Съществуващият водопровод ще се измести по бул. „Св. Климент Охридски“ от ул. „Марко Семов“ до ул. „Айдемир“, където ще се свърже с изградения водопровод.
Измества се съществуващият водопровод по ул. „Белимел“. По препоръка на Софийска вода АД е необходимо да се проектира аварийна връзка за подаване на водни количества към мрежата на кв. „Дървеница“ в случай на авария.
От ул. „Трайко Станоев“ до ул. „Канарче“ ще се проектира нов чугунен водопровод.
По трасето на новите водопроводи ще се проектират необходимите шахти с регулатор на налягане и измервателни устройства, изпускатели, въздушници, надземни пожарни хидранти и др.
Част „Електроразпределителна мрежа“
• нова тръбна мрежа от 9PVC Ø140 мм в източния тротоар на бул. „Св. Климент Охридски“ – около 1500 м
• реконструкция на съществуваща тръбно-кабелна мрежа на пресичанията на бул. „Св. Климент Охридски“, както и изграждане на нови пресичания на булеварда
• нови кабелни ревизионни шахти с три капака – около 55 бр.
Част „Телекомуникации“
Съгласно предварителни разговори с оператора на мрежата ще се предвидят следните дейности:
• реконструкция на съществуващата кабелна мрежа по бул. „Св. Климент Охридски“ (изваждането ѝ от мрежата на ЕРМ Запад)
• реконструкция на съществуващата тръбно-кабелна мрежа при ул. „Иван Боримечката“
• нова тръбна мрежа от 4PVC Ø110 мм в източния тротоар на бул. „Св. Климент Охридски“, както и изграждане на нови пресичания на булеварда – около 1345 м
• нови кабелни ревизионни шахти с два капака – около 48 бр.
Част „Улично осветление“
Съгласно новото пътно-комуникационно решение е предвидено изграждане на ново улично осветление, както следва:
• нови двустранно разположени стоманотръбни стълбове
• нови едностранни/двустранни стоманотръбни конзоли или
• нови светодиодни улични осветители
• подмяна на същ. табло за УО
• нова тръбна мрежа от 2PVC Ø110 мм
• нови кабелни ревизионни шахти с един капак
Част „Електрозахранване на Столичен градски електротранспорт“
• нова тръбна мрежа в западния тротоар от нови PVC 10Ø110+2Ø140 мм за бъдещо захранване на СГЕТ – около 1500 м
• нови кабелни ревизионни шахти с три капака – около 47 бр.
Част „Паркоустройство“
Предвидено е засаждането на голям брой нови дървета, като се обсъжда увеличаване на залесяването в зелените ивици за образуване на по-гъст растителен буфер между четирите ленти за движение и заобикалящата среда. Новите дървета следва да се съобразят с подземната инфраструктура, уличното осветление и комуникациите за него.
Съществуващата растителност е в добро общо състояние. Дърветата в обхвата на разработката са на възраст между 10 – 70 години. От страната на трамвайното трасе съществуващата растителност е съсредоточена основно в тангиращи трасето зелени площи. Растителността е представена от разнообразни дървесни видове и храсти.
От страната на жилищните и обществените сгради, растителността е отново предимно в широки зелени площи след края на тротоара, които служат като растителен буфер на жилищните сгради от автомобилния трафик. Увеличаването на растителността чрез залесяване ще окаже положителен ефект върху градската среда.
Повече информация:
Разглеждат се два варианта на предпроектно проучване за реконструкция на бул. „Св. Климент Охридски“
Зам.-кметът Иван Матов възложи проектиране на основен ремонт на бул. „Св. Климент Охридски“
Обявление-РСТ25-ВК66-64_redacted